Gràcies, les dades de registre han estat rebudes correctament al CLC i hem enviat* les teves dades d'accés al correu-e que has indicat en el formulari.
Una vegada verificada pel CLC la teva identitat, rebràs un nou correu-e confirmant que ja pots accedir amb seguretat a les àrees restringides del web.
*Si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.
Hem enviat un correu electrònic a l'adreça amb què et vares registrar que conté el teu mot de pas.
*Recorda que si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.
Enviarem el teu mot de pas al correu-e amb el que et vares registrat.
Si no veus el missatge a la teva bústia d'entrada, revisa la carpeta de correu no dessitjat o d'altres.
El document “Atenció a la disfàgia orofaríngia en els diversos àmbits del sistema de salut. Document de consens”, és un document coordinat des de la comissió mixta entre el Col·legi de Logopedes de Catalunya i el Departament de Salut. És fruit del consens de diferents col·legis professionals, societats científiques, patronals de serveis, associacions de pacients i professionals del Departament de Salut i té l'objectiu de disposar de recomanacions homogènies per a l'atenció de la disfàgia orofaríngia a tots els nivells del sistema de salut.
Descarrega el document :
L’objectiu del present qüestionari és proporcionar a l’Equip de Pediatria una eina ràpida i acurada de detecció de signes de risc per a la Dislèxia Evolutiva.
La dislèxia és un trastorn d’aprenentatge que afecta principalment les habilitats implicades en la lectura fluent de les paraules i en la seva escriptura, en absència d’alteracions neurològiques i/o sensorials que ho justifiquin i havent rebut prèviament oportunitats escolars per al seu aprenentatge.
Els protocols PRODISCAT tenen com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible tant per redreçar l’aprenentatge com, si es tracta d’alumnes més grans, per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.
Aquests protocols estan adreçats a mestres i professors perquè són els professionals que millor poden observar i detectar els problemes en l’aprenentatge, en general, i donar el suport de forma adequada en la llengua escrita.
Tots aquests protocols estan publicats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i elaborats pel Col·legi de Logopedes de Catalunya (CLC).
Descarrega els protocols de detecció i actuació en la dislèxia a l’àmbit educatiu en format pdf
Aquesta Taula de Detecció de Signes d'Alerta en el Desenvolupament Comunicatiu, ha estat elaborada per el CLC perquè sigui un complement de l’apartat signes d’alerta de la Taula de Desenvolupament Psicomotor dels protocols de medicina preventiva a l’edat pediàtrica, del programa de seguiment del nen sa. L’objectiu d’aquesta Taula és facilitar la tasca dels pediatres en la detecció precoç dels signes d'alerta comunicatius.
El document "Pautes per a logopedes per al maneig de la persona amb SARS-CoV-2/COVID-19" té l’objectiu de recopilar eines, recomanacions i orientacions sobre l’avaluació i rehabilitació logopèdica de totes aquelles persones afectades per la COVID-19 que necessiten la nostra atenció i rehabilitació, tot garantint les màximes mesures de seguretat.
Aquest document recull un seguit de consideracions sobre la importància del desenvolupament correcte del llenguatge i la comunicació en infants i adolescents en situació de vulnerabilitat. Un retard o trastorn del desenvolupament d’aquestes habilitats requereix d’avaluació logopèdica i, en alguns casos, també d’assistència logopèdica. Deixar desatès aquest àmbit fonamental de l’ésser humà seria negligent pel que fa als drets que recull la Convenció sobre els Drets de l’Infant.